faces of the world burma

Jeg elsker at møde nye mennesker. For mig er det befolkningen som gør et land fantastisk! Hver gang jeg rejser, så glæder jeg mig til at møde en masse nye mennesker, som lever livet anderledes end jeg, som inspirerer mig og som får mig til at smile og grine. Jeg har allerede lavet flere Faces of the World indlæg med billeder af nogen af de mange fantastiske og smukke mennesker, som jeg har mødt på mine rejser.

Dette “Faces of the World – Burma” er min hyldest til alle de smukke mennesker fra Burma. Burma er et helt fantastisk land og er fyldt med en masse smukke mennesker, disse var nogle af dem, som gjorde min tur ekstra speciel.

Faces of the World - Myanmar

Yangon

Vi mødte denne smukke kvinde i The Circular Train i Yangon. Toget var meget lokalt og mange mennesker gloede meget på de to blegfise, som var hoppet ombord på toget. Vi sad overfor denne kvinde og hun synes, at det var meget spændende at møde os.

Hun talte ikke meget engelsk, men var tydeligvis imponeret af mit kamera og ville gerne have at jeg tog et billede af hendes søn (det blev dog ikke særlig godt). Jeg spurgte om hun også ville have et billede. Det ville hun gerne og hun blev meget glad, men også lidt genert da hun så sit billede 🙂

Læs også The Circular Train i Yangon – en magisk togrejse

Smuk dreng i Yangon

Yangon

Denne dreng mødte vi ved en af de lokale stationer på ruten. Vi var kommet i en vogn, hvor man ikke rigtig kunne se noget af udsigten. Så vi ville gerne med et andet tog.

Denne dreng fulgte os rundt på stationen og sørgede for at holde øje med at vi kom med det rigtige tog. Farverne i hans ansigt kaldes thanaka og er lavet af knust bark. Det bruges som solcreme og makeup, men skulle eftersigende også hjælpe på acne og andre hudproblemer

Sød dreng i Bagan, Burma

Bagan

Denne lille dreng mødte vi, da vi cyklede rundt blandt Bagans templer. Først prøvede han ihærdigt, at sælge os postkort. Han nægtede, at lade os være i fred, men vi blev hurtigt venner, da jeg inviterede ham til at være med på et hoppebillede og pludselig fulgte han os rundt blandt templerne. Jeg fik aldrig hans navn, men derfor kan man sagtens være venner!

Hans far fiksede også min cykel, som har punkteret og vi fik et lille glimt af det lokale liv i Bagan. Billedet er måske ikke så teknisk godt, men det er også svært for sådan en lille gut at sidde stille 😉

Lokale i Bagan, Myanmar

Bagan

Min flight bag til min rygsæk var ikke i helt god stand, da vi ankom til Bagan. Håndtaget var ved at falde af. Vi fandt dog tilfældigvis en skrædder, da vi ville undersøge busmulighederne videre, så jeg skyndte mig hjem efter min flight bag.

Det var et lille familieejet sted og familien var meget benovet over at få to rejsende som kunder. Vi fik straks tildelt en stol, så vi ikke skulle stå op i de fem minutter det tog, at reparere min flight bag og så blev vi ellers charmeret af familiens yngste 😉

Læs også: Bagan – elcykler, templer og uheld

Kvinde i Inle

Nyuangshwe/Inle

Denne skønne kvinde mødte vi i Nyuangshwe. Jeg synes simpelthen at hun var så fin i hendes tøj, så jeg blev nødt til at tage et billede. Spurgte selvfølgelig om lov 😉 Jeg synes, at det er så vildt hvor meget de kan bære på deres hoveder i Asien og mange andre steder. Dette var ikke engang meget ift meget andet vi så, men jeg synes stadig at det er fascinerende hvad de kan bære!

Læs også: Sejllads på den magiske Inlesø

Lokale i Yangon

Yangon

Denne smukke familie tog jeg et billede af i Yangon. Vi gik en tur nede ved vandet, hvor der ikke kommer mange turister. Jeg tog et billede af deres lille hus og lagde mærke til at pigen i midten poserede på bedste vis i døren. Så jeg gik hen for at vise hende billedet og spurgte om hun ville have et tæt på. Det ville hun gerne! Moren ville også have et! Og til sidst kom familiens dreng hen, så de kunne få taget et gruppebillede.

De var meget begejstret for billederne og selv familiens bedstemor kom hen og takkede mig personligt for at have taget billederne! Jeg ville ønske, at de havde en email, så jeg kunne sende billederne til dem 🙁

Tine

Tak fordi du læser med!

View posts by Tine
Siden jeg var barn har jeg drømt om at tage ud og rejse. I år 2011 tog jeg for første gang afsted på en længere rejse. Det endte med at blive seks måneders solorejse og siden har jeg blot forsat med at rejse. Jeg elsker kultur, at se steder som jeg ikke har set før og mødet med de lokale. Jeg rejser sjældent med en guidebog eller kort, da jeg er ret god til at finde vej og elsker at gå på opdagelse. Til gengæld er også jeg utrolig god til at miste mine ting og burde snart indberegne erstatning for mistede ting i mine budgetter.... Tak fordi du læser med!

10 Comments

1. Hvor er det altså bare en god ide du har fået at skrive om de mennesker du møder på din vej og tage billeder af dem. Og billederne er bare så smukke og fortællende.
    Jeg tager selv rigtig mange billeder og jeg synes det sværeste er at tage billeder af mennesker. Hvordan får man spurgt på en pæn måde om man må tage deres billede uden at virke anmasende og forstyrre deres privatliv ?
    Jeg ved godt jeg gennem tiden er gået glip af mange gode billeder, men jeg syns det er svært at rette kameraet mod andre mennesker.

1. Mange tak. Det er jeg glad for at du synes! Det er klart også det sværeste synes jeg. Det er meget forskelligt hvordan jeg får spurgt om lov. Jeg har tot oplevet, at folk er interesseret i mit kamera når jeg tager billeder og så tager jeg chancen og spørger, som med familien på sidste billede. Nogen gange, så spørger jeg også bare folk og de fleste siger faktisk ja! De fleste synes, at det er meget sjovt at få taget et billede og se sig selv bagefter. Husk på, at det er et kompliment, som du giver folk 😊 Det er klart sværest i starten, men så prøv at give dig selv en udfordring, så som at du vil tage fem portrætter i løbet af x antal dage. Det gjorde jeg selv og det hjalp, da jeg fandt ud af hvor glade folk bliver, når jeg tager deres billede og fortæller hvor smukke de er 😊 Jeg oplever selvfølgelig også at folk siger nej og det må man bare acceptere 😊 Jeg håber på at se nogle portrætter fra din side af i fremtiden 😊

2. Pludselig kan jeg genopleve hele situationen omkring det enkelte billede. Det er sjovt Tine

3. Helt fantastiske billeder og indlæg. Billeder er menesker siger så meget og menneskets ansigt (ligemeget hvilken alder) er så utroligt smukt på mange måder!!

1. Tusind tak, Nikoline! Er glad for at du kunne lide dem 😊 Det synes jeg også!! Er glad for at du har det på samme måde 😊

4. Wow sikke et godt indlæg, Tine med dejlige smukke mennesker som du har mødt på din vej. Modigt og spændende at du tager disse billeder. Jeg synes det er en anelse grænseoverskridende at bede om at tage billeder af mennesker som jeg har mødt derude i verden men har da spurt et par enkelte gange. Måske også fordi jeg ikke selv kan fordrage, når andre bare tager et billede af mig. Derfor dejligt at du gør det så du kan dele det med os andre 🙂

1. Mange tak! Ja, man møder mange smukke mennesker rundt omkring i verden 😊 Det syntes jeg bestemt også i starten, men nu tænker jeg ikke rigtig over det. Det værste der kan ske er jo bare, at de siger nej 😊 Ja, jeg giver stort set altid folk lov til at tage et billede af mig, men det er også mest fordi at jeg selv tager billeder af folk, forstår ikke helt hvorfor folk vil have billeder af mig 😉 For mig er det ofte bare befolkningen som gør et land dejligt, så vil også gerne vise dem til verden 😊

5. Du har da fulkommen ret, Tine. Hmm må øve mig noget mere på at overskride denne grænse er sgu ikke god til det men….. ja, det er helt klart befolkningen som gør at du har en godt oplevelse af et land.

1. Ja, der må ikke være andet for. Hmm, måske du skulle stille dig selv for en udfordring. Så som at du vil tage fem portrætter på din næste rejse 😊 det gjorde jeg selv i starten og det hjalp! 😊