faces of the world rejsekammerater

Jeg elsker at møde nye mennesker. For mig er det befolkningen som gør et land fantastisk! Hver gang jeg rejser, så glæder jeg mig til at møde en masse nye mennesker, som lever livet anderledes end jeg, som inspirerer mig og som får mig til at smile og grine. Jeg har allerede lavet flere Faces of the World indlæg med billeder af nogen af de mange fantastiske og smukke mennesker, som jeg har mødt på mine rejser. Det er min hyldest til alle de smukke mennesker derude. Så i dette Faces of the World – rejsekammerater viser jeg nogen af de mange mennesker, som jeg har haft fornøjelsen af at rejse sammen med på min tur rundt i asien

Rejsekammerater

Cambodja – Jeg mødte faktisk en hel del solorejsende i Cambodja. Det her er Lucy, fra England, og Sara, fra Sverige. Lucy mødte jeg for første gang i Battambang, hvor vi sammen var på tur, men så skiltes vores veje. Lucy skulle på et ti dages meditationskursus i et tempel og jeg tog videre til Koh Rong.

Så da jeg stod på busstationen i Phnom Penh og ventede på transport videre, dukkede hun pludseligt op foran mig. Hun havde droppet kurset og ville hellere ned til noget strand, total uvidende om at jeg også skulle til kysten.

Så vi valgte, at rejse videre sammen. Sara stod også på busstationen og skulle også til Koh Rong, så hun joined os dertil. De næste par dage delte vi alle tre et værelse, vi trekkede til den anden side af øen og slappede ellers bare af 🙂 Vi skiltes og Lucy har siden hen cyklet rundt i Sydøstasien, en tur som hun har skrevet mere om på sin blog.

Sara har arbejdet i Australien i et år og mødte tilfældigvis tre personer på Koh Rong, som hun havde arbejdet med et halvt år tidligere. Men ingen af dem vidste faktisk at de skulle til Cambodja på samme tid, så det var lidt et tilfælde, at de var endt på samme ø på samme tidspunkt.

Untitled

Laos – Dette er Félix, fra Canada, Kaisa, fra Finland og Annie, fra Laos, sammen med mig. Annie har I allerede hilst på. Jeg havde et mål om at tage flere billeder af mine rejsekammerater mens jeg var væk, så jeg spurgte Félix og Kaisa om jeg ikke måtte få et billede og så ville Annie altså med, så selvfølgelig kom hun det! Jeg havde brugt nogle dage i selskab med Félix og Kaisa, hvor vi tog i byens “biograf”, cyklede rundt i byen og til et lille vandfald, hvor der kun var lokale børn samt på at besøge Kuang Si vandfaldet.

12375002_10153900060128474_3682544742434766362_o

Billedet er venligst udlånt af Souk 🙂

Laos – på min sidste aften i Laos tog jeg med en flok i byen. Dette er (fra højre) Jonathan fra USA, Souk fra Laos, Max fra Tyskland, Haris fra England, mig og Judith fra Holland.

Jeg mødte Judith for første gang i Luang Prabang hvorfra vi sammen rejste yderligere nordpå og senere til Vang Vieng. Vi rejste sammen en uges tid inden vi skiltes og vi var ellers blevet ret tætte, men vi ville noget forskelligt. Rent tilfældigt endte vi med at bo på det samme hostel i Pakse og da det ville være vores sidste aften sammen, så tog vi med en stor flok ud og spiste.

Derefter endte vi på en lokal bar, hvor vi mødte Souk. Souk var virkelig sød og insisterede på at vi skulle sidde med ham og hans venner, hvorefter at de begyndte at købe øl til os. Vi prøvede, at stoppe dem, men det lykkedes ikke. Det var en fed aften, men nok ikke det smarteste når man har en 17 timers lang bustur dagen efter….men det var det hele værd 😉

Venligst udlånt af  Nicolas

Thailand – Dette er Noel fra USA, en franskmand (hvis navn jeg har glemt), Nicolas, Anton og Laura, alle tre fra Belgium. Vi mødtes i Chiang Mai og besluttede os for at leje scootere. Dem brugte vi til at køre til Grand Canyon Chiang Mai og senere Doi Ithanon nationalpark udenfor byen. Ved Grand Canyon mødte vi Noel og gav ham et lift tilbage til byen

_MG_7520

Bonus – Denne dejlige hund, som jeg ikke aner hvad hedder, boede på mit hostel i Chiang Mai. For 5 år siden boede jeg på samme hostel og der var han der også, så det var som at komme hjem igen. Det var lidt som om at han kunne genkende mig for selvom der var mange andre på hostellet, så kom han altid direkte hen til mig og lagde sig.

Det var rart at hilse på et velkendt ansigt efter en masse rejseproblemer også selvom det bare var en hund 😉 men man kan da ikke undgå at komme i godt humør når sådan en flot fyr kaster sin kærlighed på en!

Tine

Tak fordi du læser med!

View posts by Tine
Siden jeg var barn har jeg drømt om at tage ud og rejse. I år 2011 tog jeg for første gang afsted på en længere rejse. Det endte med at blive seks måneders solorejse og siden har jeg blot forsat med at rejse. Jeg elsker kultur, at se steder som jeg ikke har set før og mødet med de lokale. Jeg rejser sjældent med en guidebog eller kort, da jeg er ret god til at finde vej og elsker at gå på opdagelse. Til gengæld er også jeg utrolig god til at miste mine ting og burde snart indberegne erstatning for mistede ting i mine budgetter.... Tak fordi du læser med!

4 Comments

1. Hyggeligt at se og læse om dine rejsekammerater, som du mødte på din vej derude i den store verden.
    Det ser og lyder super hyggeligt, at du helt tilfældigt mødte en masse mennesker som du kunne dele dine oplevelser med. En oplevelse bliver nu engang forstærket når den deles 🙂

1. Jeg er glad for at du kunne lide det. Jeg mødte selvfølgelig mange flere på turen, men jeg fik ikke billeder af dem alle 😉 ja, det er altid rart at dele oplevelserne med andre, men mange gange kan jeg også lide at opleve det alene, så bliver det mit magiske øjeblik/oplevelse 🙂